Friday, September 21, 2012

Santai2 di Telok Gorek...

Santai la sangat..tajuk je lebih..hihi...
Kitaorang gi mersing 17 September ari tu...a day after kitaorang punya open house...hajat awal nak bawak si eida tu gi jenjalan..sian dia,,,jauh2 dtg dr UPSI, alih2 kene tlg wat keje ms open house lak..hihi...bgn pg, penat masih terasa lg..tp masa dh xde..so, pegi jelah..kang nak tggu ilang penat, mmg confirm x pegi...apa yg penting aku ade ms nk spend time bdua jek...hihi...bkn apa, ada citer yg kami kene kongsi 2 org jek..org lain xleh dgr..haha...


bila la aku nk kurus cam eida nih?.....hihi
Trip ni mmg langsung x plan..bila offer kat family2...semua ok je...so, apa lg...jalan jelah...makanan, pakai bawak je apa yg ada kat umah..kebetulan ketupat smlm masih ada...x sempat la nk masak2...tgk stok maggie pun ada, kuah petis pun ada, serunding pun ada lagi...jalan jelah....kitaorang btolak dh kul 3 ptg...haha..buat lawak la pulak msg2...selalunya kul 3, kitaorg dh siap2 nk balik..tp dah tentu, idea nk gi tolek gorek kul 12 tengahari...b4 btolak, nk kene settle homework dulu...hihi..last2..tggu semua dtg umah aku, kul 3 lebih br kitaorg bgerak...




msg2 kelaparan.....
sampai je telok gorek..pas settle payment masuk n sewa pondok..msg2 bukak makanan...semua kelaparan..maklum ler..semua x lunch...biasalah..smlm dh penat...nak bgn pg2 wat sarapan..mmg jauh la...tu yg sarapan dh kul 10 pg...ms nk btolak semua x sempat lunch..haha...tu yg msg2 mkn x ingat...laju je, walaupun ketupat ngan serunding je...kihkih...janji perut kenyang..yg anak aku ngan anak ida sibuk nk mandi...diorang mmg x kisah mkn..budak2 mmg camtu..janji diorang dpt main..karang dh penat, perut lapo..mula la msg2 nk wat perangai...iskisk...ms tu tahap sabar perlu naik ke level paling tinggi....


bdk yg x sabo nk mandi...
Sib baik jumpa BA nih...bkn apa...walaupun anak aku tau swimming, tp aku masih pakaikan BA nih...safety...kdg2 je aku lepas anak aku tanpa BA...rayyan pun tpaksa gak pakai..biasala..kalau dgn uncle din (cik asben aku)..dia mmg tegas skit bab2 nih...tambah pulak si rayyan x tau swimming...
sib baik x byk ragam...haha..(nilah 'menantu' aku)..kihkih..si rayyan ni sibuk kenalkan kat orang yg si sofia ni tunang dia..haha,,,kekadang siap warning sepupu2 dia,jgn kacau kak oya...kihkih..lawak tul budak2 skrg....

Sementara menunggu budak2 tu mandi, kitaorang pun bakar2 la skit apa yg ada...


Ni semua hasil gigih si raja, ida ngan tok cik gi mencari ikan sampai ke jeti tanjung gemok..haha...rajin btol la...pastu diorang bkn mkn sgt pun..yg lebih melantak x lain x bukan, kami lah..haha...untung bawak diorang nih...kihkih...kalau bakar2 kosong tanpa perap ni, diorang x reti mkn..kihkih...aku siap bawak kicap, limau, cili padi, bawang dh..haha...maklumla..sblm btolak, si raja ni dh ckp nk bakar2...apa2 rembat je dulu apa yg ada kat umah...sotong ni mmg sedap..fresh..br naik jeti...kalaula aku ikut diorang gi cr ikan ni....sure aku jd tamak haloba tgk ikan sotong fresh2 nih...(aku suka beli, wlpun balik aku masuk peti ais jugak...kihkih)


tgh test dapur...hihi
pas makan sotong ngan ikan bakar...walaupun ikan kembong je..tp yummy!!!...maklum la tgh lapar...haha...pastu sibuk nk mkn maggie lak...ms ni sibuk la nak try dapur baru..hihi..bila lg nk guna..ye dok? ramai lak yg minat...xpe..nanti kita gi beli eh..hehe...mcm dekat tpt beli tuh...kihkih...tp dapur ni mmg cute..walau guna kat tepi pantai pun, xde mslh...hihi...tp ms nak top up gas ni..ha..pitam jap...hanya org2 ttentu je yg leh refil ni..semua duk jauh2 lak tu...rabak2....


kitaorang santai sampai mlm gak...kul 7 tu, air dh start pasang...cik asben aku dh ajak gi cr ketam...ni mmg hobi aku..bila gi pantai aku mmg suka cr ketam..pastu tangkap guna tangan jek...teringat pulak kenangan ms camping ngan geng2 IPTHO dulu...huhu..akula yg mula2 tangkap..pastu hampir semua cmate aku layan aktiviti tangkap ketam...dapat 1 baldi penuh..mlm tu sapa tah..goreng ketam tu..sedap nyer...ranggup...siap ada sorang member tu kene gout mlm tu...kenangan 2007 dulu...

mmg xle gi pantai kot aku ni...gi desaru pun aku bantai cr ketam...byk gak dpt...siap leh masak black pepper...haha...mmg hantu ketam btol aku nih...kihkih...
tapi..
tulah...baru aje nk start cr ketam...dh kene sound..pagar dh nak tutup...haha..frust btol aku...ms tu baru je kul 9 mlm...haha...telok gorek ni private area...masuk pun kene bayar rm3 perhead...tp ari tu kitaorg dpt diskaun sket..coz masuk dh kul 5 pm...aku suka tpt ni..bersih, org pun x ramai...kalau pantai awam tu..kotor skit...kdg2 moral masyarakat kita gak...haha...

penat mmg penat...dlm keta semua bantai tido...sib baik si eida ni x tido...aku drive keta pak mertua aku...cik asben drive keta dia..tok cik temankan dia..kalau x, ngantok gak la....

sampai umah dh antar parents balik, kami b3 lak lepak kat restoren...bantai sate lak..mkn je...agaknya si eida ni leh gemuk kot kalau duk ngan aku 2 mggu..haha...sbb dia selalu kene paksa mkn...kihkih...

sampai umah, bantai sembang ngan si eida sampai kul 4 pagi..mak ai...cam mana nih...kul 6 dh nak siap2 gi keje....sembang dr hati ke hati...lamanye kitaorang x sembang mcm ni..dh btahun x dpt buat mcm tu...ilang segala penat, ngantuk...maklumla...kitaorang simpan citer ni dh btahun....akhirnya dpt jugak kitaorang citer...hihi..dulu ms sekolah...citer lain, kat universiti citer lain, skrg citer lain..hihi..tp hanya masa yg berubah..ikatan psahabatan kami ttp seperti dulu...rindu nak jumpa kengkawan sekolah yg lain...aishah, mila, zana, lina, zan, sina, nora, alina, izi, kecik, pini,boom, bird,lily...ramainya (kalau boleh nk tulis sume nama..haha)...semualah geng2 hostel, geng2 5 dinamik...agaknya kalau bpeluang, kita riuh rendah mcm dulu x?haha..insyaAllah..kalau ade rezeki kan....ok...dh ngantuk...dah 3 ari aku dok peram entry nih...kihkih...

No comments:

Post a Comment