Tuesday, September 4, 2012

Merdeka & Hatyai 2012

31 Ogos 2012...

Janji Ditepati.....tema merdeka tahun 2012...

Banyak pendapat ttg tema tahun ni...aku malas la nk ambik pusing...dh mmg gomen "BN" yg mtadbir..dh tentula akan 'bias' skit2..kalau pembangkang yg memerintah pun akan sama la jugak..'bias' tu sure akan ada nyer...jd xyah la kita yg cenonet ni nk gaduh2 lak..huhu...yg penting kita aman..jgn jd mcm negara2 lain...betul tak? bg aku betul la...ekeke...xde org nk jwb, so aku jwb la sndiri....kihkih...


Ms merdeka kali ni, kami 3 beranak ke Hatyai...ooo....jakun gak...1st time masuk sempadan Thailand....memula nak gi sume org tanya, x takut ke?hihi...aku? sure la aku takut...tp diam jelah...kang tanya byk2 cik asben x bg aku ikut lak...haha..haru beb...Hatyai tu....hihi...bahaya bg cik asben gi sengsorang..kihkih..bkn kata dia jahat...hehe..mana tau tumbuh tanduk kang kat sana...naya...kihkih...

Kitaorg gerak dr umah dh lewat gak..settle kn dulu homework cik kenit nih...pastu mlm tido kat Residence Hotel Bangi...Pak Hamid GM kat sini, so, terus tido sini jelah...Orang yg meyakinkan kitaorang Hatyai tu best n selamat, sure la Pak Hamid n Kak Ani...seronok dpt kenal family ni...terasa mcm jln2 ngan mak ayah kita cr diorang caring ahli2 konvoi yg lain...


Kami konvoi 4 kereta...1st time sebenarnya kami sefamily ikut konvoi...geng2 lain dh mcm umah ke 2 dh Hatyai tu...sepanjang pjalanan, riuh rendah msg2 berinfo guna radio (radio amatur) msg..pening jap aku nk hafal 9W2JGS...jap2 9W2TAT..tah apa2 lagi...nk kene ade daya ingatan yg kuat tuk join pbualan diorang nih..kihkih..aku tukang dgr jek...penat dgr aku tido..hoho..bahagia tak? on d way nk gi, aku x drive..mbuta je...:P


Ini keta ketua konvoi..Pak Hamid & Family...very2 nice person...semua geng2 yg pegi ni best...xdela yg pelik2..kihkih..bkn apa, kengkadang ade org x suka kalau tetiba ade org br nk join...maklumler, kitaorang org bawahan jek..kihkih....gi sana, mmg kelabu mata...semua menarik, murah..mknan sedap...almaklum ler..aku mmg antu mkn thai food..sume best...mkn, mkn,mkn,mkn je keje aku..org lain duk shopping, aku sibuk mkn..kuikui...pelik2 punya mknan pun ada..hihi..biasa la..ulat sagu, cengkerik, belalang..eeee....ee.....diorang kata sedap....entah....aku x mkn n xnak cuba mkn pun...hihi...kembang tekak...

Boleh untung ke diorang ni ek? mkn kat floating market ni murah je...semua mknan harga rm2 / 2.50...ayam, udang...kami pun apa lg...makan lah..haha..dh namanye antu mkn....kihkih...Anak aku pun sampai tanya..mama ngan papa ni, x kenyang lagi ke? asyik makan je....kihkih...alahai..cik kenit ni mmg x suka mkn...keje dia asyik merajuk, main, merajuk main...penat jalan merajuk jap...pujuk2..beli meinan ok la...pastu merajuk balik sbb nak balik hotel nak main meinan....sabo jelah...gi pasar2 pun asyik merungut jek...panasla, itu la, ini la....aku mmg sabo je....kang kalau aku naik angin, angin merajuk dia lg kuat...lagi sakit ati....sabo...sabo...dh dia sorang, mmg la dia wat perangai camni, mak bapak dia sabo jek,...cuba kalau 3-4 org..wat perangai camni sure kene debik ngan mak bapak diah..haha...
Anyway..kitaorg mmg happy...1st trip konvoi...pngalaman yg sgt berharga...konon bcita2 nak ikut Pak Hamid, Kak Ani & the gang gi over land disember ni...nanti ah..pecah tabung buluh dulu..kira duit cukup ke tak..kihkih...kalau x pun wat loan ngan cik kenit ni ke? huhu...duit dia skit xle usik...haha...ade pemegang amanah lak..kihkih....

Nilah Pak Hamid, Kak Ani, ggurl, ejoy, abg don, (erk...x tau la nama yg brother pakai bj itam tu..kwn abg don)..huhu...diorang ni mmg best!!!cepat mesra....hmmm..agak2 mcm bau nasi beriani x? kihkih....okla...ade citer seram tuk next entry...tungggguuuuu.....baibai.....

1 comment:

  1. Alhamdulillah kami semua selamat pergi dan pulang dengan 'still one piece each of us', no broken hearted, no unexpectable incidents, walaupun masa mula nak jejakkan kaki ke sana ada sikit cuak laa.. hehe. Also thankful we manage to blend in with the rest of the group, they were all very caring, sporting,and understanding macam dah lama kenal. Andai ada sebarang kesilapan dr kami, kami mohon seribu kemaafan dari kalian semua.. (chewahh.. mentang2 still raya lg).. Most important thing is, dengan modal yg sepatutnya kena dibayar utk beli canopy di Malaysia, I manage to went there with my family, eat, sleep, some shopping and souvenier, and still dpt canopy tuh.. siap dpt folding bike free lg! tu yg mahal tuh.. ekeke. Doakan kami dapat mengikuti activity yg lebih mencabar lg, "overland!" ke Laos.. Setakat ni ada sikit rintangan, but so far masih x mengganggu schedule program. harap semuanya selamat.. Amin!

    ReplyDelete