Saturday, September 29, 2012

Bee Hoon Singapore Free Style.....

Assalamualaikum....
siap bg salam dulu...jawab tau...
nilah entry pertama ttg makanan dlm blog ni...sblm ni, kalau nk letak resepi, aku letak kt blog http://juwin-resepimama.blogspot.com/
tapi ...blog tu sgt suram bcoz aku dah x letak resepi lg... untuk pengetahuan korang, aku mmg suka masak...
tapi aku ada masalah nk mengikut step by step resepi2 tu...lg satu bab sukatan...
kadang2...bila kengkawan mintak resepi apa2..bkn aku xnak bg...sbb...aku jenis yg xde disiplin buat ikut step by step..hihi..kalau sukatan tu, aku suka ubah2 ikut sesedap rasa aku...
tu yg aku malas nk update blog jom makan tu...nantila..mana la tau kot2 tetiba tbukak ati nk aktif balik blog tu...huhu...sebenarnya 
blog ni dedicate untuk putera puteriku iaitu Nur Sofia Batrisya dan Arwah Muhammad Nor Iman....Dah setahun Iman meninggalkan kami...so, ms di awal kehilangan dia...aku sangat2 stress...ms tu pulak tgh final nk siapkan tesis...pastu dugaan ms pantang...so, ms tu tpikir..nk abadikan sesuatu untuk jadikan kenangan dengan anak2...bila Sofia dh besar, dah mula mengerti ttg kehidupan, dia boleh baca blog ni ,,,dan juga harapan agar kasih sayang terhadap arwah Iman sentiasa mekar mewangi di hati kami...mula2 blog ni hanya ditulis bila tiba hari2 atau ada peristiwa tertentu...
cuma..lately ni..aku agak aktif menulis....rasa mcm 1 terapi...bila dapat luahkan segalanya di sini....tension ke skrg ni ek? entahla...kdg2 rs cam biasa je..tp kdg2 serabut gak...
xpelah..drpd duk wat mende xde pekdah...baik menulis kan....sape yg nk baca, baca..., x suka xyah baca..ok...
ade jugak yg x suka kan....haha...biarla...ade aku kesah?..kihkih..so, aku menulis ttg aku..xde kene mgena pun ngan org2 yg x berkenaan..huhu..

juwinmasammanis
free style sungguh kan?haha....
berbalik pd bee hoon ni...sbnarnya...byk pic mknan yg aku simpan...cuma nk tayang kt korang tu, nantila...next time aku tangkap cantik2..sbb aku malas nk edit gambo...ini pun pic dlm periuk besar dh nak antar kat cik asben...kalau mknan tu, aku mls nk wat hiasan bagai...yg ptg cik asben aku leh telan..haha..so, ptg td (entry ni aku taip mggu lepas tp x publish,,hihi)...sementara nk gi meeting mlmnyer...laparla pulak....tgk stok, bolehla wat bee hoon...memula ingat nk santap maggie je...senang citer..sorg2 je...haha..pastu teringat..kalau msk lebih leh antar wat suprise kat cik asben....tapi kalau dia xnak..bawak je gi meeting...kihkih...so, kul 6.30 pm...aku start potong2 sayur...nape aku letak free style...sbb aku x ikut pun menu betol2...haha...aku mmg suka guna istilah 'campak2 je'...sbb...byk kali aku jengok dapur2 akak2 yg terer masak ni...bila aku ikut sukatan yg diberi, step yg diberi..haha...aku failed...bukan sukatan atau step yg diberi tu salah...tp dh mmg cara aku msk, aku xleh tlalu bgantung pd buku resepi nk ikut step by step....
tu yg org kata 'air tangan' kot, betol ke?

so, tuk entry2 akn dtg...mayb aku just publish pic je kot...resepi tu payahnyer aku nk ingat balik apa yg aku dh campak...hehe...tapi xpe..mana kengkawan yg penah mintak resepi, aku dh cuba sebaik mungkin bagi kat korang...haha..korang pun kene campak2 mcm aku gak br leh jadi kot...

so far ni, nak buat cookies je blom tcapai...haha..sbb cookies ni kan kene ikut step by step n bahan2 kene ikut betul2...tu yg bantut hajat tu..kalau lauk..ikut suka je...hihi...tp tengokla...tgh tambah azam nk belajo wat cookies...blom ade semangat lg...oklah...bee hoon ni pun dh selamat masuk perut cik asben ngan budak2 dia..x tau la cukup ke tak...nasib lah...:)

No comments:

Post a Comment