Monday, September 10, 2012

DaRaH TiNgGi... or ....'TuMpAnGaN'..........???

Darah tinggi? emmm...tajuk mcm dh kena je penyakit nih...

Dah 2 minggu aku sakit tengkuk ngan bahagian belakang kepala tu...sejak br dr Hatyai...bapok lama..tp weekend ari tu br trpikir....ke aku nk kene darah tinggi nih?..ha.. sudah...terus cr tanda2 penyakit darah tinggi kat cik google...aiyok....salah satu tanda mmg aku ada..dh bdebar dah...terus ajak cik asben gi jumpa Dr...

Tp dlm masa yg sama mcm x caya la....lately aku amalkan pemakanan seimbang dh pun...kihkih..seimbangla sgt...dh tentu2 musim marhaban ni mcm2 jenis beriani aku telan....pas jumpa Dr..hohoho..happy sungguh..Bacaan bp sgt baik..120/80....rasa cam nk lompat je kat bilik Dr tu...Dr kata mayb urat je..so, mkn dulu ubat sampai abis, kalau x baik gak br Dr akan siasat..haha..dh mcm polis lak nak siasat2 nih...

Ni dh 3 ari aku mkn ubat nih..sesekali rasa cam ok, sesekali jadi lagik...citer punya citer tetiba kuar 1 pandangan dr sorang kawan nih..dia syorkan gi jumpa ngan mana2 ustaz yg pandai dlm hal2 mcm ni..katanya maybe ada yg menumpang?hah? sudah..sapa la yang nak tumpang aku nih...kihkih....pastu teringat la pulak..b4 sakit ni..aku kan ada mimpi pelik2..pastu ade kejadian aneh kat umah..haha..seriau...meremang jap...mungkin ke?...ishish..perasaan je kot..harap2 xde la...hehe...


Bila citer kat cik asben dia gelak je..yelah..dia boleh la gelak..yg sakit aku bukan dia...kihkih..tp dia mmg jadi mangsa tukang urut tengkuk aku la...haha...xpe..sesekali berbakti pd isteri...hihi...perbincangann nk jumpa ustaz tu x diteruskan pun...kitaorang sedar akan kewujudan 'benda'2 camtu..cuma, harap2 xdela...mungkin urat je kot...kihkih...maklum la..bukan senang nk cr ustaz yg betul2 boleh mengubat ni..ustaz tok moh mmg banyak..yg ni..segala mcm jin leh kuar nanti...

minggu ni agak bz...emm..budak thn 6 dah start UPSR..marhaban masih diteruskan...marhaban taman la, kampung la...hmmm..byaknye...lepak btol...umah lom settle..br je nak list out apa yg nak dibeli tuk masak ms marhaban kat umah nih...menu kejap2 tukar..haha..rambang mata....kalau beli terus, sesak la pulak dapur tu..bilik tengah tu dah ade penghuni..kihkih..Cik Yaya ada pulak...xnak la masuk situ..hihi...

byk mende nk tulis..tp malasnya nk karang...xde mood la pulak..cam nk tido pun ade..berbalik pd sakit nih...emm..buat ms skrg nih rasanya nk terus abiskan ubat Dr nih dulu..kalau x baik2 gak..tengokla apa yg patut dibuat..yg penting jg mkn, jg kesihatan, jg hubungan...hehe...kdg2 manusia ni penuh dgn rasa iri hati kan?...aku x suka btul la ngan org yg asyik cr salah je...apa yg kita buat semua x betul...kalau dia tu btul sgt xpela jugak..ni asyik hentam org..tp senyap2..tiru org gak...kihkih....melalut la pulak...kalau ttengok drama ke apa ke..mula la melalut aku nih..kihkih..tu ler sbb cik asben cukup marah kalau aku tjebak ngan citer2 episod..x kira la melayu ke, indo ke, apa2 jelah...asyik kene tgk discovery je...hehe..x pun tgk hagemaru ngan anak aku..kihkih....ok..babai...





No comments:

Post a Comment