Tuesday, September 4, 2012

Marhaban Part 1

Selamat Hari Raya...Salam Kemerdekaan...

Apa kabar la blog aku nih...macam dah ada cendawan skit-skit..kihkih..lama sangat tak update blog...

1st....Al-Fatihah buat anak mama...22 Ogos 2012..genap setahun Iman meninggalkan mama....sebak jugak...tambah pulak tengah raya...lagilah bertambah 2-3 kali ganda terasa kehilangannya....

Tahun ni kitaorang beraya kat ganu...biasala..jarang-jarang dapat balik kg jupe guu...hehe...hambik ko...melantak macam x ingat..naik 2 kg....hahaha...ari2 duk sental budu...kihkih...raya pun aku nak gak makan budu....tahun depan x sure la dapat beraya di mana..kalau ikut giliran turn kat johor...tp kdg2 nasib baik..asben ajak balik ganu gak walau turn johor..haha..bahagia sungguh...kalau kat terengganu, ptg raya pertama tu dh x mcm raya dah..sume org dh mula pakai baju biasa balik..raya ke 2..semua dh posa 6....nak gi jln pun..dh x best..mak aku posa, tuan umah posa..dh mcm bulan ramadhan...besar fadhilatnya posa 6 ni...aku ni bila la nak posa ni..ari2 asyik melantak je...
Ni dh stat beraya...mana lg tah gambar2 raya nih...ni gi raya umah cik da...mlm ni jugakla berkejar gi marhaban kat umah kengkawan..semput betul...1 mlm balun 4 umah...kenyang beb..balik umah melingkar mcm ular sawa..ooopppsss....tersebut lak ular sawa...citer ular sawa...ade ke patut cik asben rupenye ade bela ular sawa kat umah kitaorang...mcm nak terkujat aku bila dgr...sib baik ada akuarium..kalau x sure dah tinggal kulit je aku ketuk ngan buluh...huhu...ish..ish...tp ade perjanjian...ade boader zone...langgar boader zon..aku repot kat perhilitan...ade pencerobohan kat umah aku..kihkih...tarik balik lesen...hihi....

Balik johor je..hohoho....raya sebulan beb!...ni pun tengah sibuk marhaban sana sini....turn umah aku lom sampai lg..hehe...saje mintak last sbg penutup raya..2 in 1 la...open house tuk sedara mara n jiran2 dan sahabat karib...yg x bape karib tu...lain kali kalau ade bajet lebih baru jemput...kihkih..boleh ke gitu?..haha..jgn marah..gurau jek...jemputla...mkn la apa yg ada....tp tarikh nanti la..masih discuss lg..haha...


Ni lak 1st round marhaban geng2 sek kitaorang...ni umah last mlm tu..posing2 skit kat umah kak as ni...family beso kitaorang..warga SKKMN...tak yah ramai2..kami 2-3 ketul pun dah cukup huru hara..mkn sume best2..tu yg mkn sampai x ingat tu...geng2 ni pulak sume terer masak...aku apa lg...mkn time!!!!wakakaka.....

oklah, panjang lebar lak entry raya nih..byk lg nak citer...hhihi..nak baca, baca..xnak baca sudah! ni dh mcm diari...citer kat org, org malas nk dgr..jd kita citer la kat blog ni..kasi cendawan kt tepi2 tu mati...blog ni pun mcm dh bsarang dah..so nk kene update selalu...huhu..baibai...

No comments:

Post a Comment