Friday, September 7, 2012

Marhaban Part 2

Marhaban Part 2.....Rumah Pn. Zarah, Pn. Olyn, En. Johar & Pn. Nurul...
pulun 4 rumah 1 mlm...biasanya mmg 4 rumah..cepat abis..pastu marhaban kitaorang ringkas je...xde meleret2 mcm group lain..hehe..tu yg syok tu..kul 10.30 pm dh settle....tp ada gakla umah yg aku x sempat join...kdg2 terlambat, ade yg langsung x sempat pegi...(tertido sbb nunggu cik asben balik )..jgn marah ye linda, kak hawa, hety...bkn x sudi..btol2 x sedar....
mlm ni pulak umah Olyn yg x sempat jengah..Olyn, ko kecik ati ke? jgn kecik ati tau..akak x sengaja....huhu

Ni gambar snap ms kat umah kak Zarah...lewat lagi...hihi..ujan lebat lak tu...aku sampai diorang dh mkn2, dh borak2 dh..huhu...aku pun apa lg..terus la bedal puding roti kak zarah...sodap beb!!!...minum teh o laici ....haha..korang penah minum x? aku br 1st time minum teh o laici...x penah tpikir lak ada orang wat air teh o laici...sedap gak...bahaya tul la ku nih....sume bende aku rasa sedap...tu tanda2 badan aku nak naik la tu..kahkah...
Dah tetiba lak ada ada gambar keta cik asben nih,,,apa citer?...nilah dugaan ms marhaban ni..dh abis umah kak zarah...perancangannya umah olyn...tetiba keta teacher soufiah lak sangkut...ha sudah....sib baik cik asben bawak keta dia..kalau bawak keta aku..mmg tengok jelah kot..hoho...ms nilah ujan lebat giler, petir ngan kilat pulak mmg memanah je...takut gak ms nih...geng2 lain sume dh gerak gi umah olyn..yg tinggal kitaorang ngan family kak zarah jek..sume basah kuyup..hihi..syabas la buat cik asben, semua family kak zarah (terutama menantunye)..asben kak zarah n anak lelaki dia..keje keras diorang nak tolong kuarkan keta teacher soufiah...lebih kurang 1/2 jam lebih gak la diorang usaha, akhirnya bjaya..sebenarnya x la susah mana...cuma cik asben takut bumper keta teacher pecah je..kang elok2 nk tolong jd masalah lak..haha...tu yg kitaorang x jadi gi umah olyn..aku kononya nk gi la jugak..tp salah jln la pulak...cik asben lak dh basah kuyup...kang aku order lebih2..dia nak balik terus kang...haru gak...sib baik mlm ni dia sporting..huhu..mekasih ye cikgu par...hehe...

so, majlis diteruskan ke umah big boss kitaorang...umah En Johar...walaupun dh mkn kat umah kak zarah n olyn...sandwich, jambu tetap jugak abis..huhu..mmg geng kuat mkn tul kengkawan aku nih!!..termasukla aku...kihkih...kitaorg ni sek kecik je..jd hubungan kekeluargaan tu sgt mesra...mmg mcm family dh..tambah dapat bos mcm En Johar ni..lagi kami tambah mesra..sbb dia mmg suka kalau anak-anak buah dia mesra cam family...ade gak yg x join..emm..mayb dia ada masalah kot..mlm ni..bakal pengantin kita x dpt ikut...ada hal..kalau x mmg asyik jd mangsa usikan je teacher linda kita...biasala darah manis..cute je tengok diorang nih...hihi...
Ini rumah last tuk mlm ni...umah pak mertua nurul...mkn time..ha, ms ni btul2 balun..huhu..dah dekat kul 10...kitaorg mkn nasi beriani..gilo la...mana bdn x kembang..kihkih..tp raya kan..mesti la mkn..haha..pastu diet la balik...kihkih..azam sepanjang thn..tp pantang jumpe makanan..mkn x ingat...kahkah...biskut almond london jadi rebutan...mak nurul yg buat..tu yg tudung biru tu mak dia..so far ni, mak dia, kalau masak apa2..mmg sodap..huhu....baulu pun sodap...kihkih..mmg kaki mkn btul....

oklah...nak kene siap2 nih..dh nak magrib..pasni nak gerak lagi gi marhaban...kalau kat johor ni sampai abis raya...kdg2 terlajak sampai lepas abis syawal pun ade lg marhaban..tp tu sebenarnya yg mengeratkan ukhuwah kan..x semua negeri ada program camni...huhu..tmasukla negeri aku...xde marhaban2 ni...insyaAllah, tahun ni marhaban aku wat kat umah aku sndiri...hehe..last buat 2009...mak ai...ngeri ms tu...tetiba dtg tetamu serbu..meriah...tuan rumah la ngeri...takut makanan x cukup..alhamdulillah...cukup, cuma adala thenti kejap...coz xde pembantu umah..so mcm lipas kudung la wat keje...nak kuar masuk bawak mknan tu huru hara,nak layan tetamu....mayb ms tu wat ms ari org keje..so, just nice x yah masak dinner..agaknyer la...hehe..so, for this year, harap2 semua akan berjalan lancar...aku mmg pilih penutup raya la..sekali jalan open house tuk sedara mara sekali..thn lepas xde open house, sbb masa tu wat marhaban + tahlil untuk arwah Muhammad Nor Iman...rindu kat Iman...
Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment