Sunday, October 14, 2012

MaKaN-MaKaN.......

Jom kita gi makan...haha....

RENAISSANCE HOTEL
my favourite!!!


Tengok..skit je aku makan..kahkah...ni adalah peberet aku..tiap kali gi memana hotel..for sure aku akan mkn mende nih..sebab..kat kedai x dapat....haha...tp xdela mkn byk mende nih..setakat lobster tu sekor, udang 5-6 ekor aje...xleh mkn byk2...nanti hidung ngan mata aku wat hal...haha...

brokoli jek???
brokoli jek? hehe...ni menu aku yg kedua tuk mlm itu...haha...dah namanye aku antu brokoli...so, mmg aku akn mkn le sebanyak mana yg aku suka...memula aku ambik abis dah ...frust tgk..lecur dah brokoli ni..tp aku ttp ambik...belum sempat aku blah...brader tu antar lagi 1 pinggan...wawiii...aku terus ambik lagi tuk penuhkan pinggan aku..haha...

lagi...............
dan brokoli lagi...haha..pinggan ke3 aku mkn brokoli lagi...sampai brader tu tanya aku..awak ni mmg suka mkn brokoli ke?haha...aku gelak je....kali ni aku campur lak ngan udang skit, tomato skit..pastu apa lagi tah...aku x taula nama sayur ni apa..tp aku selalu gak beli kalau gi giant...ni blom mkn yg berat2 nih...hehe...xpe...perut aku selagi x masuk nasi / mee...aku leh mkn banyak..haha...

kuew tiew udang...
yg ni cik asben aku ambik..seperti biasa...aku akan habiskan udang2 nih...kuew tiew pun aku balun jugak..hihi..sedap gak rasanya....kuew tiew halus je..mana nk cari ek kuew tiew camtu?hihi...


tiru mr bean....hihi
yg ni, cik asben aku mkn...aku xleh mkn la mende alah ni mentah2...salmon pun tgk la..kalau yg dah marinate tu mcm boleh la skit2...biasa ar..aku kn org kg..mana reti nk mkn western2 nih...kahkah...kalau tcampak kat jepun..boleh kurus aku...haha...so, kene simpan duit ni..nak gi jepun..duk sana 2 mggu gerenti leh kurus..haha...ok...ni citer ms dinner mlm tu....

BB PLAZA.....
ayam penyet

ni pulak ayam penyet versi goreng...masa ni kitaorang abiskan ms sementara nk tggu pak mertua aku abis meeting...so, since cik asben aku gi Low Yat nak upgrade GPS..aku ngan mak mertua ngan anak aku cuci mata kat BB Plaza tuh..teringat lak zaman2 student...aku suka gi 1 salon rambut kat situ..nama White Tag..tp skrg dh xde...dulu cam banyak duit je..leh potong rambut kat sg wang..haha...nak jadi citer..si sofia lak x breakfast pg tu..so, kitaorang pun singgah 1 restoren ni..apa nama dia aku x ingat...memula aku mintak yg grill..sekali salah antar la pulak..so, yg ni..mak mertua aku kata, xpe..biar mak mkan,,,,
ayam penyet versi grilled..
ha...pas mintak yg baru, barula dpt yg grilled ni..penyudahnya aku gak yg mkn sbb pedas...si sofia mkn skit je...yg goreng tadi dia xnak mkn...akhirnye mama ngan nenek yg ken
yang...pastu masuk keta je dia ngadu ngan atuk n papa..kata mama ngan nenek x bagi mkn..haha..betul la budak ni...penat mama ngan nenek nk abiskan mkanan tu...

MID VALLEY
dari sg wang, balik hotel, check out...terus menuju ke mid valley...cuci mata, cuci kaki tangan, cuci poket seluar...haha...sampai mid valley terus cr food court coz abah lom lunch...kuciwa gak..food court yg besar kat atas tu tgh renovation...so, pegi yg 1 lagi tuh...yg kat atas tu ade 1 kedai..sayur2 dia so yummy....
cik asben punya
yg ni nasi apa tah...aku x ingat namanyer...tp mmg bekas unik..dh mcm tempat kukus kuih pau tu..kayu yg tingkat2 tu...aku,,kenyang2 pun aku balun gak kuew tiew goreng..mak abah mkn nasi campur....sorang je..setia diet je memanjang..haha


ttido....
orang lain sibuk mkn..dia sibuk cas bateri...kalau kejut..confirm 1 food court leh dgr suara dia....haiya..ini budak aaa....jap lg dia sibuk ngadu lapar...tu yg mguji kesabaran mama dia...papa dia mcm x berapa sabar..ekekeke......sofia ni mmg x heran mkn...tu, jam beso gedabak...haha..beso jam dr lengan...lg bagus ambik jam dinding..kihkih...marah dia kalau ckp camtu...pas penat kaki..kitaorang gerak balik dalam kul 6.30 pm sebab dh plan nk gi mkn kat melaka..haha..makan lagi...

PARAMESWARA....
with MIL
bersungguh2 aku mkn...haha...restoren ni namanya Parameswara apa tah..yg aku ingat parameswara je...tembamnye aku...haha...bilala mak aku dr terengganu nak dtg umah aku lg..nak bawak dia mkn kat sini gak...ari tu dh nak singgah..tp x sempat lak..raya aji ingatkan nk ajak raya kat sini, since kitaorg cuti pendek je...tp mak aku...biasala...mcm2 alasan..ayam itik, lembu kambing sapa nk tengok...haha...walaupun kitaorang x bela pun mende2 tuh..biasala...nenek aku sakit..so, payah mak aku nk gerak gi memana...ke lain la pulak..haha...
hasilnyer....
ok...nilah hasilnye..lepas bpenat lelah aku mkn...mata xleh bukak dah...pjalanan jauh lagi...2 hari perjalanan yg dipenuhi dgn xtvt makan dan makan dan makan...haha...ok...caucincau...nak gi minum air cincau jap...haha...











No comments:

Post a Comment