Sunday, October 7, 2012

Grilled chicken chop

Grilled chicken chop dikala nak demam...kahkah.. aci dok intro gitu? haha...

since sofia dh cuti mengaji sebab Tok Mat gi haji, balik je dr sekolah agama, apa lagi merayapla mama ngan sofia ni...kebetulan cik asben ade keje kat taman intan...so, pas jumpe cik asben jap aku pun ajakla sofia cuci mata kat giant taman intan...
sofia apa lagi..biasala...dia mmg sakan kalau dapat perabihkan duit poket mama dia....huhu...xpe..pasni mama perabih lak duit poket papa...kihkih...

emm...cam mane aku karang entry nih pun dh x ingat..tbantut ms ngarang...black out la pulak...ok, xpela...aku ringkas2 kn skit2...

dari giant terus balik umah...masih duk pikir2 nk mkn nasi ke nk mkn western mlm ni...haha...sambil tu gi sidai baju dulu...maklum la..dah bape ari aku x sedap bdn...tekak sakit..bdn sakit2...mmg rasa mcm nk demam...mkn ubat pun still rasa camtu..tp punyalah malas aku nk gi jumpa Dr..haha......tetiba kul 5.30 pm tu cik asben balik ajak gi masjid magrib nanti...haha...abis plan nk masak...tp dia kata dia lapar...dia tanya aku sempat x mkn b4 kul 7? nk mkn gak...ingat nk santap maggie pastu nanti sambung mkn nasi dulang kat masjid...haha...aku pun terus cancel msk nasi...apa lg b'western la aku ptg ni...x sempat la nk tgk koleksi resepi aku...aku terus basuh ayam n perap ayam ikut rempah suka ati aku..haha...

rempah suka ati aku ialah bawang putih, halia, sos tiram, black pepper, garam, rosemary...pastu nampak oregano ade, aku campak gak oregano..haha...x sempat perap pun sebenarnya..pas gaul terus masuk oven...pastu terus rebus kentang n wat sos..tuk sofia, wat sos mcm chicken gravy tu je..utk kitaorg aku wat sos black pepper..semua ikut suka ati akulah nk letak apa pun...sayur2 semua aku guna olive oil, then aku tuang mushroom source skit, garam skit..dah...siap...sayur2 mmg byk giler..bak kata cik asben aku...aku ni byk antu sebenarnya...antu ketam, antu brokoli, antu ulam..haha..tbaru, antu citer korea..kihkih...kih...
entah ler..mmg dr dulu aku suka mkn sayur..nk wat cam mane...sayur aku x suka msk sampai empuk..setakat brokoli leh mkn mentah2 je..haha..mg antu kan?

rupa ms lom make up...haha...

sofia punya...sayur xleh campur dulu....huhu...
ok...nilah hasilnya...dpt gakla mkn b4 kul 7...tp penyudahnya aku x gi masjid sbb anak aku ttido...apo nk buat....sebenarnya aku jrg skit msk western..kekadang je...grilled chicken mmg selalu aku buat, tp aku kdg mkn ngan nasi la, ngan pizza la..haha..ikut suka ati aku...kahkah..janji kenyang n family suka!!!..ok..kat bawah pic mknan ni..sorry ye..aku mmg x minat sgt nk hias2 maknan ni...yg penting rasa mesti umppppp!!! kat tekak kitaorg la...tekak org lain, wat la sndiri...kahkah...
yg ni untuk cik asben aku...aku punya bahgn wings....
(x sempat snap la aku punya...hihi)...sayur2 ni aku buat 1 
periuk besar...sampai ke mlm aku duk mkn sayur...haha...







p/s...
aku mmg suka msk..tp bila aku msk, aku suka ikut selera aku....nak potong mcm mana ke, nk campak apa dulu...semua ikut suka ati aku...haha...ha..ok...sesape yg nk buat..korang watla sesuka ati korang..insyaAllah jadi.....

No comments:

Post a Comment