Wednesday, October 24, 2012

Hari Koko....

Hai korang....hihi...
apa punya malas la nak update blog ni...penat btol lately nih...wakaka...mcm org keje ladang dah...blog bsawang, umah pun dah naik lalang..hihi...nantila...ujan je..malas aku nk potong rumput..blom panjang sgt...baru je nak tumbuh2 mesra..huhu...

ni citer 2 mggu lepas...haha..mood nk menulis ni tak tentu..kekadang sampai 2-3 topik citer yg aku nk karang kat sini..kekadang sampai aku sndiri blur..x tau apa aku nk tulis...bila menulis luahan hati ni..kekadang aku tpikir..mcm mana agaknya reaksi anak aku bila dia dh faham citer2 ni semua ek? skrg ni dia mmg baca blog ni kalau aku bukak...tp biasala..baca mmg lancar..tp ada part xde penaakulan la..haha..

ok..mggu tu ada hari koko kat sek dia..murid2 sume kene beli kupon rm10...dia awal2 lagi dh ckp nk pegi..alahai..ari sabtu tu..huhu...nak jadi citer, papa dia pulak gi kursus skydive kat segamat...papa dia ni hoby mmg pelik2...awal thn aritu dia sibuk gi diving...ujung2 thn ni gi skydive pulak...aduhai....mcm2...tp wat skydive ni bukan dia je yg terbang..duit pun terbang gak..haha...kalau diving ok sket...huhu..

pagi2 lagi sofia dh bangun..semangat nk gi hari koko..tambah2 siap ada mini zoo...katanye mcm2 binatang dibawa khas dr zoo Johor..hihi..biasalah budak2 kan...excited la...nak x nak..aku kene la bawak dia pegi sbb dia masuk colouring contest!!..tapi apa yg blaku sebaliknya...sampai je, dia terus kata xnak masuk contest tu..nak main!!..tpt main kat main entrance...mmgla terus ke situ..nampak kawan dh lompat2, dh lari2..aku malas nk gaduh2, aku iyekan jelah...penat ooo tggu budak main..dahla xde tpt duduk...sambil tggu tu aku duk tinjau2, mana binatangnyer? yg aku nampak kuda padi sekor adalah..tu pun nk naik punyala panjang line up nyer...aku dh peluh2 dh ni...bosan pun ada...xde sape lak yg aku kenal, kalau x leh borak2...haha..

penat main, aku terus ajak dia gi cari tpt letak binatang2 tu..aku nampak ramai je org menuju ke 1 bangunan tuh...tiba kat sana, 1st thing, anak aku nak pegang ular sawa albino...ULAR lagi...maka nk habiskan kupon rm20 tu jenuh gak..so, aku ok kan je...tp aku x gi dekat pun..eeee...budak ni mmg ikut perangai papa diala!!! suka beno ngan ular!!!
tanpa rasa ragu....
aku nk sentuh pun x berani..kang tmimpi2 lak...kang ade jugak tangan laki aku, aku kata ular..kahkah...hish...pas main ngan ular, dia main paint ball lak...aik? paint ball ke? tembak dinding...abisla dinding kelas tu..adala 3-4 biji peluru,,,x sampai 1 minit dah siap..haha..xpela...merasa gak dia pegang senapang..kihkih
silau la pulak....:p
pas tembak2..aku ajak turun kat gerai pulak... nak gi tgk motor besar pulak..huhu
peluh2 sudah....

pas ambik2 gambar...beli makanan....aku terus ajak balik..memula dia xnak..sempat lagi dia naik beskal jap...pas siap dia pau aku beli buku ngan mainan...aku ajak balik lagi...lagi sekali dia kata nk naik kuda lak...melilau2 aku gi cari kuda padi tu...sekalinya budak yg jaga tu ckp kuda dah penat...kahkah...so, tcapaila hajat aku nk balik..haha..bukan apa, pastu aku nak bawak mak pak mertua aku gi kota tinggi lak...gi kenduri kawin..hihi...diorang mmg dah xle drive jauh2..lulus area kluang ni jek..mata dah x berapa awas...so, aku akan jadi driver...hihi...boleh jln2...haha...mak aku kat kg alhamdulillah..masih boleh drive..tp x jauh2 la...kalau nk gi jauh2 biasanyer dia tggu aku balik atau sepupu aku tlg antar...rindu kat mak aku...bila la nk balik kg nih?!!! hihi...okla..nk kuar tgk wayang dulu...baibai...




No comments:

Post a Comment