Saturday, October 27, 2012

Hulagu Khan....

Assalamualaikum...salam aidil adha....

Pejam celik pejam celik, dah setahun berlalu...emmm..raya kali ni kitaorang x balik kg..lagipun pak mertuaku wat korban tuk sofia, bestnye budak kecik ni...thn lepas pun wat korban gak..bape kali pun dh x ingat...syukur alhamdulillah....ok..berbalik pada tajuk entry kali ni..Hulagu Khan...

aku pun memula x tau...siapa Hulagu Khan ni...hehe..alkisahnya...buku ni hadiah dari pihak sekolah...yahooo...best...dapat hadiah yg x disangka..haha...kebetulan sebelum cuti raya..sekolah adakan kempen membaca secara serentak...semua murid tlibat...oleh sebab cikgu2 nye sangatla ciput...so, kitaorg pun ada gak xtvt yg kene buat...

waktu tu aku belek2 la majalah holistik...tetiba tbukala pulak 1 page ttg khasiat buah rosselle...haha...aku pun terus excited nk baca...nak tau knapa? sbb, sehari sblm tu aku baru je wat jeruk rosselle...kebetulan kat umah mak mertua ku mmg byk bunga rosselle nih...sblm ni aku wat x tau je...selalunya jadi mangsa aku si nurul la...haha..kalau mak aku petik kasi aku, aku pas kat dia...kihkih,,,sbb aku malas nk buat kordial...cuma ari tu aku mkn jeruk rosselle..mcm sedap pulak..so, apa lagi terus operasi....haha...
promo22....hihi...jeruk rosselle....ranggup....
tgh duduk wat contest...tetiba cikgu sahida tanya..sape volunteer nak buat ulasan apa yg dibaca..aku pun spontan, aku nk ckp pasal rosselle..konon2 nak promote jeruk rosselle...kihkih..so, pung pang pung pang...aku citerla khasiat roselle kat budak2...kebetulan lak, sorang kawan cik asben...Dr Nizam kat UMT pun mmg buat kajian ttg rosselle...so mmg ade idea la skit2 nk ckp...haha...

ms penutup, tetiba diumumkan dpt hadiah sbb buat ulasan tadi..hahaha...x sangka you...dapat hadiah...walaupun sekadar buku..tp kandungan buku tu penuh dgn ilmu...bila tgk Hulagu Khan? sape ni ek? baca sinopsis...pastu ustaz terangkan skit2..oooooo...barula tau.....buku ni ttg sejarah islam rupanya...nanti aku dah siap baca, aku kongsi citer tu ye...
khabar hitam dari timur......... 
okla....kepala aku dh berat nih...siang tadi dah wat korban..huhu..1st experience aku dapat buat pisahkan kulit lembu...hihi..selalunya kan ni keje kaum adam...tp tadi nampak cam ada peluang, pastu buat skit2 xde org marah pun..hihi..so, aku buat jelah..kihkih..tcapai gak hajat nak buat mende tu...bukan senang rupanya nak asingkan kulit ngan daging lembu tu ye...pastu balik umah, operasi perut lembu ngan si ita (pembantu mak mertua aku)....pastu masak gear box, mlm ni antar daging...fuh....dh nak tumbang dh ni....nanti aku wat entry ttg korban nih..hihi...nite u all...

No comments:

Post a Comment