Wednesday, October 10, 2012

Breakfast with macaroni......

Salam semua..

kering idea jap nak update blog....kebetulan godek2 hp..tjumpa pic ni...suatu pagi di hari minggu..haha...kul 7 lebih aku masih lagi golek2 atas katil ngan anak ngan cik asben..haha...bukan senang dpt bmalas2 camni....kitaorg ni nama je cikgu cikgi..tp weekend asyik ade je bende nk kene buat...so, jrg dpt menikmati ari minggu...

ni pun, bukanla dpt bmalas2 sampai ptg pun...kul 11 paginyer kitaorang dh gerak pick up ambik mak abah..diorang nak gi melaka tuk attend wedding anak Datuk Ali Rustam...mcm tulah ari minggu kitaorang...mostly byk ms kat luar..kalau x urusan keje, kitaorang akan antar la kalau mak abah nk gi memana...kalau x pun, ade jelah xtvt yg kitaorang nk buat...jrg sgt leh tido ptg2...haha...

sambung balik citer golek2 td...cik asben kata teringin nk mkn roti canai...emmm...aku bukan pgemar mkn kat kedai mamak..so, aku ckp, aku leh tlg teman...nanti aku mkn la apa2 kat tpt lain...haha...sampai cam gitu aku x suka ngan kedai mamak......huhu...bkn apa...aku mbesar ngan mkn rebus2, stim, chinese food and x lupa 'asrama' food...haha..dulu ms sekolah kn duk hostel....dah besar2 suka lak mkn thai food...kari2 mmg kurang....tp dah kawin lak ngan org yg antu kedai mamak..haha...tu yg bteman2 tu...kihkih...

entah cam mana aku teringat aku ade beli makaroni...tp nk buat mcm x cukup bhn..so, ckp ngan cik asben, beli bungkus jelah roti canai, nanti aku mkn je makaroni...tup2 dia lak kata nk mkn makaroni gak...haha..cantek!!!...menunya makaroni goreng free style, mushroom sup, salad....semua aku letak free style coz, aku wat x pedas mcm resepi2 yg diberi....aku ubahsuai sebab anak aku nk mkn...ms mkn, aku mkn ngan cili padi..kihkih...

dh siap msk, mak ai byk la pulak...so, kaut2 sepinggang, pas kat jiran sebelah...pas mkn pun masih ada..aku tapau la tuk anak aku mkn dlm keta on d way nk gi melaka nanti..kalau x, nanti dia asyik ngadu dia lapar..mane taknyer...ms org mkn, dia x mkn...tayar bgolek je, dia ngadu lapar...itulah sikap yg selalu buat bapak dia myirap je kat dia...haha

alih2 dlm keta, ngan atuk, nenek pun mkn sama...haha...xpe..nanti kita masak lg tuk mak abah ye...bila dia nampak atuk ngan nenek suka, dia pun apa lagi..ni semua oya buat tau....haha...ayat ni xleh tahan......dia ada gakla tolong sepah2 dapur skit..hihi...

bhn2 tuk makaroni: makaroni, udang, sayur mcm2 sayur,sosej,cendawan butang, garam...mix all together...haha...
mushroom soup: air, kiub ayam, tepung gandum, black pepper
salad: salad, mayo, pepeer, limau, garam, crab stick

cara2:
korang buatla pelan2...insyaAllah jadi...malas aku nk taip 1'1....haha...




jemput mkn....
makaroni goreng ala aku...haha...sebelah tu mushroom soup...

vege salad...

No comments:

Post a Comment