Sunday, July 1, 2018

Happy 13th birthday Nur Sofia Batrisya


Nur Sofia Batrisya...



30 Jun 2018
Genap kakak 13 tahun. Di mata mama, kakak always baby. Sentiasa menjadi peneman mama tak kira apa situasi. Bila dia takde, rasa kosong sebab takde kawan nak gaduh. Takde kawan nak komen macam-macam.


Dia nampak tenang
Dia nampak kuat
Dia nampak kasar
Namun, hakikatnya....
Dia anak yang manja
Diusia 13 tahun ini, dia masih keanakan
Cuma ada beberapa perkara yang dia sudah mula membentuk personalitinya
Dia menentukan cara pemakaiannya sendiri
Dia menentukan gaya rambutnya sendiri
Dan pastilah, mama sentiasa menjadi pengkritik utama
Ada situasinya mama memberi sedikit kelonggaran kerana mama ingin dia melalui fasa awal remaja secara neutral, bukan robot yang mama control tanpa memikirkan kehendak dan hasrat hatinya. 




Dah 2-3 tahun birthday dia jatuh pada bulan Ramadhan. So, memang xde celebration. Sebelum-sebelum ni pun, kami just adakan kenduri kecil-kecilan untuknya. And this year, mama nak dia happy sebab dia dah pun memasuki fasa awal remaja. Sikit sebanyak dia sudah mula memahami apa yang berlaku. Dalam kepayahannya untuk menerima hakikat itu, dia tetap cuba menyimpan semua rasa.
Hari ini mama tunaikan janji mama semalam. Semalam mama just bawak kakak untuk birthday dinner treat. Mama janji hari ini, baru potong kek.




Kakak,
Mama sentiasa doakan yang terbaik untuk anak-anak mama. Semoga kehidupanmu sentiasa diiringi dengan kebahagiaan, diberkati, di bawah lindungan Allah, berjaya dunia akhirat dan menjadi anak yang sentiasa mendamaikan jiwa mama.

Belajarlah menghadapi kehidupan yang amat mencabar ini. Belajarlah untuk menjadi kuat dan tabah.Kerana, kita takkan tahu bagaimana perjalanan hidup kita. Perjalanan kita takkan sama dengan orang lain. Mama cuba menjadi ibu yang terbaik untuk kakak. 

1 Julai 2018
11:46 pm
Mama







No comments:

Post a Comment