Friday, November 23, 2012

Kisah anak-anak....

Semekom....

Lama giler x update umah ni...huhu...punyala malas nak menulis...byk citer nak share...tp tsangatla malas aku nk menaip entry kat sini...huhu...mood malas bangat sejak cuti sekolah ni...1 je aku rajin dan belum penah malas....MAKAN....hahaha...

emmm...citer lain aku simpan dulu biar jadi pekasam...kalau rajin baru aku update...haha....tadi tbaca 1 kisah sorang baby ni...ada masalah jantung, paru2 dan juga jangkitan virus....aku bila tbaca je citer2 mcm ni...terus kenangan setahun yg lalu segar balik...tp mmg segar pun...aku x penah lupa sedetik pun kisah arwah anak aku....cuma, bila tbaca citer2 mcm tu....hmmmm...terus tgiang2 kat telinga aku bunyi mesin2 dlm hospital tu...sampai skrg aku masih ingat dos2 ubat n bunyi2 mesin tu...so, mmg ade sikit trauma kalau aku kene gi spital....

baby mmg sgt sensitif...mudah kene mcm2 jangkitan...biasanya staf kat NICU mmg cekap...cuma adatla...yg keje tu manusia kan..kdg2 ada gakla blaku kecuaian...apa nk dikata...kan..kan...cuma sebagai parents yg penah lalui situasi tu...aku sgt bterima kasih kat semua staf yg penah merawat n menjaga arwah anak aku...aku sampai skrg lom ade kekuatan nak gi ke NICU HSA...dah lama aku plan nk gi HSA..nk jumpe staf2 kat NICU tu...tp tulah...moga2 aku ada la kekuatan nk ke sana....

last week kitaorg balik kg aku kejap...nantilah...aku citer kat entry lain ttg kisah2 kat kg...hari isnin lepas..kitaorg dh balik sini semula...tiba2 aku perasan kat pgelangan tangan sofia mcm ade benjol...bila tekan keras je...nak kata tulang, mestila sakit kalau dh tjojol cam tu kan..saiznyer adala sebesar duit seposen tu...risau la pulak aku...terus esoknye aku bawak gi jumpa Dr Paramjit...Dr suggest kene xray sbb dia kata bukan tulang...mayb cist....cist???...aku mmg tkejut gak mulanya...
tapi dia kata x bahaya...n x sakit...sebab bende tu kecik lagi...kalau besar mayb akan sakit la...
nampak skit je benjolnyer...

so, mlmnyer kitaorg pegila xray...sekalinya xray lak x nampak...next appoitment ahad ni...kalau bende tu confirm cist, mmg kene buang...tp Dr xkan belah or buat minor operation...sebab sofia masih budak kecik...so, mayb Dr just inject ubat n bende tu akan kecut sndiri....tapi tu hanya jangkaan je...semuanya bgantung kat result xray nanti....

muka risau sebab kene xray....

pagi tadi pulak, dah kene cabut gigi pulak budak kecik ni...sian dia...2 batang sekali jalan...yg 1 tu dh kuar gigi baru kat belakangnye...yg lagi 1 tu goyang sikit je,,,tp dr kata cabut jelah....mayb yg 1 ni pun dh nak kuar...aku suka bawak sofia gi klinik gigi ni..Klinik Gigi Mesra...sebab dr nyer mmg psiko bagus...budak2 pun x rasa takut nk gi klinik...sikit pun dia x kasi tgk jarum or apa2 alat yg mdatangkan ketakutan kt budak2...harga pun ok...x mahal....
ready nk kene cabut gigi....hihi
****ada ssuatu aku nk tulis...tp xpela...kang ade org meroyan lak...cuma...jg family sndiri kasi betul dulu kot...xyah bz jg hal family aku****t.kasihhhhhhh....:P

oklah..ni pun dh ttido dah budak kecik ni...aku pun mcm nk join gak...hihi...



No comments:

Post a Comment