Saturday, January 26, 2013

Report dah dapat....

Alhamdulillah...

Syukur banyak2...report full check up dh dapat...suke atinye....hari tu risau giler bila Dr kat Isec International tu kata kt mata ade kolestrol...hehe..tp pas dpt result nih...alhamdulillah....kolestrol dlm keadaan yg sgt baik...HDL kolestrol sangat ok....LDL kolestrol pun not bad...huhu..suke..suke...suke...



mana xnyer...aku ni kan suka mkn...actually mlm sblm wat full check up tu aku melantak seafood kat Parameswara kat Umbai Melaka tu..giler la..mkn x ingat....sampai umah terus tido...bgn esok pg terus gi ambik darah...mula2 tpikir..mak ai..lupa la pulak nk ambik darah...aku dh mencekik mcm2 nih...matila tgk result nanti...sekalinye..alhamdulillah..result....kolestrol ok, buah pinggang ok, jantung ok, xde diabetes, xde darah tinggi...fuhhh..lega...

TAPI..walaupun result ok...aku kene jaga..xleh leka ngan mknan2 yg sedap2 je..haha...kene jg pemakanan...skrg ni aku mmg xde mkn apa2 mknan tambahan...selepas dpt advise dari doktor...buat aku tpikir....nak buat apa2 mesti dgn pengetahuan..bukan hanya ikut mmbuta tuli....hihi...ok doktor......yg pasti aku dh ikut saranan dr..kurangkan mkn kat kedai..huhu..boleh kata ari2 aku masak...kecuali ade la sesekali....kalau mak mertua aku call ajak mkn kat luar ke...hehe..sesekali jek..kihkih...

okla...nk melepek dh ni..huhu...

No comments:

Post a Comment