Wednesday, May 20, 2015

Kegilaan apakah ini?.....?

Hai.....
Masihkah ada insan-insan yang sudi bertamu di sini?...😄....betapa rutin aku berubah 360 degree sekarang....sejak ada adik sara...mintak maaf banyak2...sebab still ada entry part 2 yg belum aku selesaikan...kdg2 bila ada kesempatan mengadap internet...idea pulak kering...bila time bz...terasa idea mencurah2...hihi..gitulah idup aku sekarang...
Hari ni kalau nk ikutkan sangat penat...semalam tido lewat,,,,haha,,,gara2 marathon baca novel Suamiku murid aku?...sudah hampir 7 tahun aku lupakan hoby ni....tiba2 dlm kesibukan yg teramat ini...aku mencari sedikit ruang untuk diri sendiri....adakalanya aku stress sendiri dlm melalui kehidupan ini....jadi ada baiknya...aku rehatkan minda dgn baca novel...hihi...
Cik asben x berapa restu sebenarnya bila baca novel melayu ni...katanya nanti aku mulala berangan x tentu pasal...haha...aku ni boleh tahan kuat berangan jugak sebenarnya...kehkeh,,,,
Ok...lupakan kisah novel ni...yg aku nk ckp ari ni adalah ttg GILA....
Gila apa pulak aku ni kan..tetiba nak bercerita pasal gila pulak...haha...gelak sorang2 pun dalam kategori gila gak tau....so..gelak dalam hati je...hihi...
2 ari lepas...aku tengok 1 video dalam fb..kat group ibu hamil dan berpantang...rasanya korang pun tau citer ni,,,,video yg sorang pompuan baling baby dia pastu ditunggang terbaliknya baby tu....duration video tu tak panjang sgt...dan aku pun tak taulah video tu baru ke lama...tapi kalu tak silap ada kluar berita..si pelaku ibu sendiri..dah kene hukum kut,,,,apa jenis ibu la pompuan tu...aku tak faham betulla...aku tgk baby tu lebih kurang baya adik sara...giler la..masa tgk video tu aku mengigil sekejap...anak tu...bukan anak patung..!baby tu menangis meraung...tp dengan bebalnya dia ttp x berenti....tapi bagi aku...orang yg merakam video tu 100 kali lebih bebal..lebih dungu drpd org yg buat tu....!...mana taknya,,,,kau dah nampak mak budak tu buat mcm tu kat anak dia...tapi kau still sibuk nak rakam tanpa buat apa2 untuk stopkan mak budak tu menggila,,,memang bahlol la kan?..sorry la..bahasa agak kasar...tp serius...aku x tau tahap giler jenis apa diorang ni...dua2 giler!...kita kalau dengar anak menangis sikit pun kelam kabut angkat,,dukung..peluk...belek sana sini..takut anak kita sakit or ada apa2 yg x kene.....ini...anak dh meraung mcm tu pun..still x berenti uli mcm org uli tepung nk buat doh roti....hadoila...sesak nafas aku kejap....
Pastu hari yg sama jugak dgr berita ada baby dikerat 15 pastu buang dlm lubang tandas.....!!!mana peginya otak orang yg buat tu....otak ada..tapi akal langsung x berfungsi..lembu pun cerdik sikit...kalau kita yg waras ni rasanya...nak potong ayam pun ada rasa takut2,,,tu yg dh siap proses...kalau ayam tu still hidup...aku rasa dlm 100 org,,,mayb sorg je kut yg terus berani n sanggup nk potong ayam tu hidup2...inikan pulak manusia..baby pulak tu....
Rasanya si pelaku belum dapat tangkap kut....teringin betul aku nk tengok muka org yg buat bende ni...nak tengok samada otak dia setaraf ngan lembu ke tidak...
Dua perkara ni membuatkan aku rasa aku nk luahkan sikit apa yg tebuku dlm hati ni....sampai aku tertanya sendiri...
KEGILAAN APAKAH INI?...
Tekanan hidup yg terlalu menghimpit jiwa dan perasaan....
Okla...nanti ada masa kita sambung lagi...oh ye...part 2 cerita sombong tu...nantilah aku sambung...sekarang ni terlalu sibuk..nanti ada idea kita sambung...adios..bye..73!



No comments:

Post a Comment