Saturday, November 16, 2013

Cinta hati

Petang tadi pas abis kursus plan nk baring2 je sambil siapkan keje skit2...entah cam mana si kecik ni patutnye ikut nenek ngan atuk gi Kota Tinggi..dh nk btolak, dia xnak ikut pulak..nak duk ngan mama,katanya...ok..so, aku pun terus janji nk bawak dia gi main kat play centre kt 1 shopping complex yg baru bukak tu...
pas asar kitaorg gerak gi...aku ajak sekali maid MIL aku...aku pun dh seminggu bkampung kt umah MIL pas cik asben aku gi kursus ni...so, sampai sana aku bayar utk 1 jam je dulu..tu pun dia merungut...x cukup 1 jam...aku ckp kalau x cukup nanti mama tambah bayar lagi..aku duk kat tepi tu ngan maid MIL aku..borak2...nampak depan mata je dia main2...
dh nak hampir 1 jam, aku br je nk panggil dia,,,tp x nampak..kitaorg bdua terus je melilau...sikit pun xde prasangka apa2...x lama aku nampak ade sorg budak tolong tarik dia..rupenye dia dh tjatuh ms main2 tu...jatuh mayb thentak kuat bahagian belakang...dia dtg sambil nangis2 then mcm nk tmuntah...panik kejap aku...pas bawak duduk...dia still nangis bgtau belakang dia sakit...
masa tu aku dh rasa mcm nk hilang darah...takut kalau2 ada masalah kt tulang belakang...dia x larat nk jalan...aku dukung dia sampai masuk keta...then dia mgadu sakit dada bila tarik nafas n sakit tu pulak belah kiri...lg la aku kering darah...
terus bawak lari gi 1 klinik kt bandar...tp tutup lak...klinik yg aku biasa pegi confirm tutup ari ni..so decide balik umah dulu, antar Jannah kemudian nk lari gi lg 1 klinik...dlm pada tu dah pikir2 nak call dr Gurdial...oleh sbb dia nangis makin kuat, aku x jadi pegi klinik, terus aku antar kat emergency hospital pakar...sampai sana, badan dia dh menggigil dah...terus dr decide kene buat x ray n ambik darah...
risaunya aku..Tuhan je yg tau...lama jugak kitaorg kat sana...nak ambik darah pun jadi panik...2 kali nurse tu cucuk dia tp darah x kuar...aduhla...kalau aku pun x tahan...nampak mcm x berapa pro cara ambik darah tu...
alhamdulillah, dr kata buat ms skrg tulang belakang dia ok,,,then result darah pun ok..dr suspect dia kene denggi bcoz temp dia  naik tinggi n badan dia mggigil...so, tggula lagi 2 ari..ade follow up ngan pakar tulang...harap2 mmg xde msalah....
sofia....mama sayang sofia....



No comments:

Post a Comment