Thursday, February 14, 2013

Tahlil buat Iman....

14 February 2013....

Dah lama rasanya tak buat kenduri tahlil untuk Iman dan ayah aku...emmm..tahlil tu selalu...cuma sengaja nak buat kenduri sambil jamu sedara mara sndiri...kdg2 kenduri ni mak bapak mertua aku yg buat, kdg2 mak aku kt kg buat...so, kali ni turn aku la pulak...huhu...

Sebenarnya plan nak buat dari bulan lepas lagi...tp byk hal dah ttangguh2 byk kali...so, kali ni xnak lepaskan peluang....sempena CNY ni aku pun x balik kg sbb ade program masuk hutan..so, KIV balik kg...sian mak aku..huhu..insyaAllah bulan 3 ni balik ye ma...:)

So, pas bincang2 ngan asben n mak bapak mertua, diorg pun setuju pd tarikh yg aku cadang ni..bukan apa,,kalau ikut planning, sabtu ni patutnya ke hutan lagi...mak aku kt kg sentiasa stand by ngan hp...haha..bukan apa, nanti aku nk merujuk resepi2 ke, so mak aku akan beri tunjuk ajar..canggihkan..kihkih...

so, menu kali ni cik asben cadangkan aku buat nasi ambeng..(nasi org jawa)...haha..tp biasanye nasi ni kering, xde kuah..n seronok mkn dlm dulang..(aku x reti mkn dlm dulang)...so, aku modified la skit...dah abis la citer nasi ambeng..dh jadi nasi berlauk pulak..hihi...ok...kali ni aku masak sndiri gak..rasa mcm lagi best masak sndiri dr order katering...biarla x sedap pun kan...haha...tp kalau selalu buat insyaAllah..lama2 nanti pandaila masak kan...hehe...aku penah order dulu..dahla mahal...masakan lg teruk..so, better buat sndiri...lg puas ati...

so, untuk kenduri ni menu utama aku masak nasi putih, ayam masak kicap, sambal goreng, sambal sotong kering, kobis masak lemak, sambal belacan n ikan masin..menu tambahan pulak, aku buat somptam, rojak sotong n tauhu, mushroom soup+roti perancis, karipap n desert...hehe..air lak air blackcurrent n teh o suam...

kemudian ada pulak mak abah sponsor buah limau, ida n ana sponsor kek pandan, mona sponsor kek marble n abg long bg buah tembikai..terima kasih daun keladi...:)

yg pasti aku pinjam mak mertua aku punya maid, Ita...utk tolong aku cuci2 periuk belanga n potong2 apa2 yg patut...alhamdulillah...semua berjalan lancar...kenduri ni dibuat lepas...

syukran...anak murid asben...keje kuat nih...

pn. mazida...tgh rewang..

tetamu ptama n my mom in law n my biras

cik mazana..tgh rewang gak...
dh mcm kenduri sambut menantu...haha

somptam..1st time aku buat..haha

kuah rojak n somptam

rojak sotong...hmm..sapelah yg snap pic ni..
leh ambik sebelah2 lak

ni sambgn pic atas..kihkih

ini dessert suke ati aku..blom letak ais...
aku pun x tau apa nama desset ni..aku penah mkn kt hotel
tp aku dh modified skit..haha

sambal sotong kering...

sambal goreng..1st time aku buat..hihi

sayur lemak kobis melaka style...

kuah rojak

jiran2...

menu tambahan

menu tambahan
lupa nak snap..ni je baki ayam masak kicap...

selamat menjamu selera...tuan umah pun dh mkn sbb kelaparan...haha

mona n mummy...

jiran2...

aku yg tgh lapar...kihkih

with untie melah..mak angkat asben...hihi..kak ana..jgn jeles...:)

kanak2 riang

with my mom in law...
t.kasih kepada semua yg sudi hadir, mak abah, sepupu sepapat, ita yg membantu rewang potong2 n hidangkan mknan...siap import sorang anak murid asben tuk tolong2..hehe...tq jugak buat pak hamid, mummy n ggurl...sudi jengah kenduri..jauh dr kota masai....tq..jiran2 yg sudi hadir...tq very much....:)

Al Fatihah buat Iman, ayahda Salim dan semua ahli keluarga yg telah pergi...



No comments:

Post a Comment