Thursday, February 28, 2013

Lemak ayam...

Tajuk ni xde kene mngenapun ngan entry nih....tp entry ni hot sikit...aku punya sukala..blog aku..wakaka...
Mood lemau je nih....tp nk update jugak...mcm nk release stress, penat, geram...huhu..

smlm ari yg sgt memenatkan....pg2 kuar cam biasa..tghari ade kelas, pastu lari ambik anak kt sek agama, pastu antar gi ngaji, pastu pulun suh dia wat homework siap2....ujan turun ngan lebat giler...huhu..
dlam ujan yg lebat giler tuh, aku lari balik umah jap, mandi..ingat nk terus ke econsave..tp mgenangkan diri dh macam mak cik kantin dah...cancellll...balik mandi, tukar baju, sembur2 perfume skit br kuar balik mulakan misi...haha

misi apa ye? misi memenatkan diri, tp demi my incik asben..aku gagahkan jugakla...ikutkan ati, mau aku tido lg syok..dahla ujan lebat, tarik selimut...fuuuuhhhhhh...syoknyer......tp tu dlm mimpi jelah....

ari ni tugas aku secara x rasminya...aku kene jd runner tuk beli brg2 mkn tuk student asben aku nk gi camping...mana tah cikgu cikgi diorg...semua dh kene telan bumi kot...haha...ambik ko.....penuh 1 troli ko..sampai budak chasier tu tanya,"akak sorg2 je ke?"..haha...apalah budak ni..x nampak ke aku bawak pembantu aku 10 budak itam tuh?haha...xdela..dah tentula aku sorg2 dik oi.....pastu lari pulak pegi 1 pasar raya lagi..beli ayam 17 ekor....haha..bab beli ayam nilah aku sengsara...sbb trolinye xleh sampai kat keta...maka mengangkutla aku sorg2 dlm ujan2 tu....hmmmm..agak2 kalau dpt upah bbaloi jugak kan?

tu baru bab beli...sampai umah dh dekat kul 10 mlm..anak aku awal2 aku tinggalkan kat umah nenek dia...kesian dia...kesian kt aku kn....kn?dah sampai umah..bantal, tilam, selimut semua dh memanggil2..tp kene wat pekak dulu....mane x nyer..ayam sapa nk basuh? sapa nk perap?huhu....10 budak itam ? di mana ko?,,,haha...antu2 pun lari tgk ayam byk sgt...aku pun tmenung je dulu..perut dh kuar lagu rock kapak dh..nak kuar lg, mmg xdela..nk msk..lg aku x layan..penyudahnya....mkn la maggie...sorg2 jek...asben aku dh tentu kt sek..jg budak2 tu...huhu...
maggie+telur+yau mak+cili padi....
pas santap maggie..aku tmenung lagi...wakaka...bantal, tilam, selimut dh jerit2 panggil nih..haha...tp ape nk buat....zzzzzzzzzzzzzzz


inilah ayam2nyer...17 ekor x 14...
 naik juling mata aku tgk ayam2 nih...semua aku bersihkan...tmasukla ngan kaki, hati, pedal + leher....kang kalau aku buang kan...ade pulak kuar citer kata aku ambik ayam2 nih...haha...beringat sblm tkena...yg pasti aku dh tkena pun...maaf ckp la ye...bukan nk mengungkit bila kita dh buat semua mende nih...ini bukan kali ptama aku tolong uruskan mende2 mcm nih...tp sgt ralat dan tkilan..bila kita dh buat semua bende nih...tetiba kuar citer...entry ni mmg saje aku tulis mcm nih...biarla ade pihak tu bukak mata skit...jgn ikut sedap mulut sndiri je...selama ni setiap kali asben aku buat program aku tlg bab2 ttentu...soal duit poket sndiri melayang, aku tak penah bangkitkan pun...mana xnyer..kdg2 bila tpt yg diorg nk pegi tu, bosnye kwn aku..dh tentu aku cuba deal tuk dptkan diskaun...semua tu aku buat sbb aku nk memudahkan keje asben aku...1 sen pun x dpt upah..bil tepon, minyak keta, masa, tenaga...semua aku bayar sndiri la beb!!...setiap kali program, x sikit banyak sure aku ngan asben guna duit sndiri tuk deal n lancarkan beberapa urusan....aku x harap balasan apa pun....dh tentu2 tu keje asben aku, aku tolongla....TAPI...kalau dh kuar citer versi mcm2...mmg aku hangin....sesedap ajinomoto je korang nk mgata...tulah masalah korang...suruh buat sndiri, mcm2 alasan..myusu bdnla..nk kawin la..kursus kawinla, kawan kawinla...seribu 1 alasan...bila org dh tolong, bukan reti nk ckp tima kasih....lg korang create citer mcm2....kalau berani ckp dpn aku nih!!!jgn berani ckp belakang jek...

ingat aku hadap sgt ke nk buat keje2 mcm ni...sekali lagi aku ckp..aku buat kerana asben aku...kalau setakat nk mcekik duit peruntukan korg nih...sorry ler..nk wat beli kat kedai rm 2 pun x lepas...!!aku mmg marah sgt...kali ni pun aku mmg dh tawar ati nk tolong program nih...tp mgenangkan asben aku wat sorg2...aku masih lg ade sifat kemanusiaan..tambah2 asben aku...kalau bkn program asben aku..boleh jalan la....

biasanya org akan ckp..jgn ungkit bila kita tolong org...yeeee..aku tau....selama ni aku x penah ungkit!!tp kali ni aku mmg nk luahkan....aku bukan mintak upah pun..xnak ckp tima kasih pun aku xde hal...TAPI jgn sesdap mulut mgata mcm2...ko dh tentu2 xnak buat keje2 org gaji mcm nih...

kalau mlm td aku dinner ngan maggie..pg ni aku breakfast ngan mende pulak...still sorg2 coz asben tido sekolah..sofia tido umah nenek....

pinggang sakit...angkat berat + bdiri statik tlalu lama kt singki..
sib baik ade ubat..huhu..

ptg ni pas sofia abis sek agama,kul 4 dh nk btolak ke camp site...jd tukang msk pulak...aku tggu je....pasni citer versi apa pulak kuar.....



No comments:

Post a Comment