Sunday, October 18, 2015

Tuan Anas Mikael vs Murid Aku, Suami Aku.....

Hai semua...
lamanya tak update apa2 story kan...entahla...rasanya tahun 2015 ni tahun lemau sikit kot bagi aku...haha..sometimes banyak citer nk dikongsikan bsama..tapi masa tu pulak bz..x sempat nak ngadap apa2...masa 1 hari tu full..mana nk tgk baby sara..mana nk tgk kakak sofia...hadoila...penat...kakak dah darjah 4..tp dia ni sensitif sgt...mayb sebab sblm ni selesa sgt sebab dia sorg je...skrg...dah ade pesaing..haha..tu yg dlm ati ade sikit jeles tu..hihi..

masak2 pun dh slow sikit..sebabnya kita punya mr asben skrg ni dlm proses nk turunkan berat bdn...haha..so..dia dh warning xle masak sedap2..so..segala resepi simpan dlm ati...hihi...kuali still turun ke dapur..cuma masak ala2 je..nk upload pun malas......dengan harapan tuan tanah pun kurus la jugak...last month mcm x bape sihat jugak..asyik sakittt je..berat naik mdadak dlm ms seminggu..sedangkan minggu tu br je tukar corak pemakanan...cepat2 gi jumpa doktor...buat full blood test...melayang rm.....hihi...alhamdulillah...result cantik je...so far xde mslh apa...so..kene exercise!!...ni doktor bg 2 bulan...lepas 2 bulan dia nk tgk lagi...alalalllaaa..

jawapan yg paling klise..."i penat la doktor....start from 5.30 am untill 12.00 am, non stop...kalau ade masa nk exercise pun start pukul 12.00 am... haaaaa..pukul berapa nk tido?"....tapi doktor xnak pun dengar alasan aku...hehe...seriusnyer skrg itulah rutin aku...tu yg kalau tido..kekadang sara  nangis nk susu pun aku x dengar....

musim skrg ni pulak jerebu..lagi la buat aku rasa letih...melepek duk dlm rumah..bukak aircond sejuk2..hahaha..sgt seronok..kehkeh..sampai jiran aku pun tanya..."ko bertapa ilmu apa sampai x keluar rumah kalau cuti?"hihihi...jiran aku ni sempoi orgnya...prihatin...kekadang bila lama sgt x nampak...dia jerit je panggil aku kluar..takut kitaorg pengsan dlm rumah...kehkeh.....

okla..sebenarnya x bercadang nk upload apa2 entry pun..hihi..saja bukak sekejap..test pasword yg ingat2 lupa..haha..sara gi pusing2 ngan atuk nenek dia kejap...sementara blom magrib ni..tengah pikir nk masak apa...dlm perancangan nk msk spaggethi ngan bakar ayam je...tu yg paling senang kot...hehe...so..x penat nk kemas dapur..haha..

okla..nanti kita sambung eh...apa yg nk dicerita ingat2 lupa....tapi kan...haha..nak share sikit..actually aku dh mula balik hobi lama...hobi yg asben aku x bape nk suka..haha..baca novel....kihkih...asben aku kata..otak x berkembang...dia mmg....aku nk tgk drama melayu pun dia x kasi...baca novel pun x kasi...tapi aku baca gak...hahaha...citer melayu kdg2 je..kalau terbuka...hihi....2 novel yg paling best setakat kembali semula ke alam khayalan ni... Tuan Anas Mikael...lg satu Murid Aku, Suami Aku....hehe..jatuh cinta betul ngan 2 novel ni..t.kasih kak ct n Olyn yg sudi pinjamkan novel2 ni...hihi...oklah...
menulis sekadar hiburan..jgn ada yg terasa......chauuu...!!

No comments:

Post a Comment