Saturday, March 9, 2013

Bosan dihari minggu....

huhu...mmg sgt bosan di saat ini....

nak kata xde keje...byk keje nak kene buat...tp penyakit MALAS melanda hari ini..haha..umah dah set esok br nak kemas..still ade lg brg camping yg belom dikemas...ni part yg paling malas aku nk buat...huhu...
semalm, on d way balik dr sek agama..tgh riang ria sofia menyanyi..tetiba dia jerit..."mama!!!!nak nenek!!!"....haha...walhah sblm gi sek agama mmg dia dr umah nenek....huhu..rupenye keta nenek seb keta kitaorg..ms tu kene stop sbb ketapi lalu...maka blakulah peristiwa lompat ke kereta nenek..wakaka...aku pun balikla sorg2 diri...huhu...sampai2 umah, cik asben kuar jap ms tu..aku pun apa lg..terus qada tido....haha..almaklumla..mlm td tido lambat...+ badan pun letih....sbb khamis ptg masak tuk mak abah punya kenduri...jaga2 je cik asben tanya...mane anak?hehe..dia x tau anak dia xnak balik..kihkih...

so, disebabkan my bucuk2 xde..nk masak pun malas je...emm..mkn kt luar sambil lepak2 ngan abg rosli...(kwn en asben)...ptama kali aku mkn roti tisu...kihkih...jakun kan aku ni....aku bab2 mende2 mcm roti canai ni, kureng skit..aku nk snap gambar ketinggian roti tu..tp segan pulak ngan abg rosli...kang dia tgk aku pelik la pulak...kihkih...

so, pg nih kitaorg plan nk naik gunung yong...tp xde rezeki...laluan utama tu dh ditutup ngan pagar letrik...pastu siap ade 2 longkang besar...keta mmg x lepasla...nk jln kaki..cam ngeri lak..sbb kat tepi pagar tu mmg ade tapak 'org kuat'....bila cik asben ngan abg rosli call kengkawan kat jab utan pun, diorg kata laluan tu ditutup sbb ade kes 'org kuat'...huhu..kalau ikut tapak kaki org kuat tu...huhu..mmg besar giler...ngeri2.....
tu dia tapak kaki 'org kuat'...hihi...gemoknye jari2 aku..kihkih

oleh sebab aku dh msk tuk lunch, abg rosli pun dh bawak anak dia tuk mandi2 kt gunung yong, so, kitaorg decide nk cr port best tuk mkn2 n mandi2....
byk kan tapak kakinyer.....
kitaorg saje xnak gi kat area rekreasi tuh...wakaka..org ramai..pastu jauh lak tu nk menapak..huhu...malas nk jalan..last2 kitaorg jumpe 1 port best...haha
terus berendam....

yg penting ade tpt redup...

nampak cetek tp dalam

nilah abg rosli ngan anak dia..haikal...

ni je yg aku sempat msk pg tadi...apsal lak gambar
ni tpusing ek...xpela....ade ayam ungkep
(lauk org jawa) +telur dadar+kobis goreng

yg penting!!!cili padi...utk aku...hihi

aku malas nk mandi sbb x bawak baju...haha

inilah tpt port kitaorg tuk ari ni...aku sempat ttido jap kat bawah pokok nih...mcm x best gi tpt camni bila xde my bucuk2...rindu la kat budak bucuk nih...misi mlm ini...nak gi kidnap bucuk2 kat umah nenek..tp mcm dh dapat agak..mission failed...haha....

patutnye mlm ni nak eye ball ngan group v51 (radio amatur)..tp mcm x jadi je..hehe....boleh rilek2 sambil mkn2...hehe
riang rianye anak aku,,,ngan budak besar pun dia leh kawan...haha






No comments:

Post a Comment